ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
(၂၀၁၁ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္)
ဇန္နဝါရီလ ၂၁ရက္ေန႔သတင္းစာတြင္သိန္းစိုးေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မ
ရွင္က ေၾကညာခ်က္ (၃)ခု ထုတ္ျပန္ၿပီး “စစ္ဗိုလ္ အမတ္” (၃၃၈)ဦး စာရင္းကို ထုတ္ျပန္ခ့ဲသ ည္။ ထိုစစ္ဗိုလ္ အမတ္မ်ားသည္ ကာကြယ္
ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ (၁၁၀)ႏွင့္ (၅၆)ေပါင္းၿပီး “ဒုသမၼတတစ္ဦး”အဆိုတင္ႏုိင္သည့္ ပါဝါ သူတုိ႔တြင္ရွိသည္။ “တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္
စာရင္းေပးပို႔လာသည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ားကို ေကာ္မရွင္ကစိစစ္
ၿပီးျဖစ္၍ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ျဖစ္ေၾကာင္း” ေၾကညာလိုက္သည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။
မည္သည့္ေန႔ရက္က ေပးပို႔ခ့ဲသည္၊ ေကာ္မရွင္က မည္သို႔စိစစ္ခ့သဲ ည္ဟု တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ် ေဖၚျပထားျခင္းမရိွပါ။ ေဖၚျပရန္လည္းမလို၊ ကာကြယ္
ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းေပးလာသည့္ တပ္မေတာ္သားတုိင္းကို “တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ေၾကာင္း” သိန္းစိုးေကာ္မရွင္က ေၾကညာေပးရမည္သာျဖစ္သည္။
ဤသည္မွာ သိန္းစိုးေကာ္မရွင္၏ လႊဲဖယ္၍မရေသာ တာဝန္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားစိစစ္ေရးကိုဖြ႔ဲစည္းပုံအေျခ
ခံဥပေဒ(၂၀၀၈) တည္ၿမဲေနသမွ် မည္သူကမွ်၊ မည္သည့္လႊတ္ေတာ္
ကမွ်၊ မည္သည့္အခါမွ် ေမးခြန္းထုတ္ခြင့္/ စြက္ဖက္ခြင့္ရလိမ့္မည္မဟုတ္
ပါ။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ေပးပို႔လာသည့္ စာရင္းအတုိင္း လက္ခံရ
မည္သာျဖစ္သည္။ ေကာ္မရွင္က ထုတ္ျပန္ခ့ဲသ ည့္စာရင္းကိုစိစစ္
ၾကည့္ရာ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႔ရသည္။
စဥ္ လႊတ္ေတာ္အမည္ ဗမခ ဗမက ဗမ ဗမ/ဗက ဗက စုစုေပါင္း
၁။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ - ၃ ၆၅ ၃၉ ၃ ၁၁၀
၂။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ - ၂ ၃၅ ၁၉ - ၅၆
၃။ တုိင္းေဒသႀကီးသုိ႔မဟုတ္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ၁ ၁၄ ၉၄ ၃၇ ၇၆ ၂၂၂
စုစုေပါင္း ၁ ၁၉ ၁၉၄ ၉၅ ၇၉ ၃၈၈
ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ (၁) ဦး၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီး (၁၉) ဦး၊ ဗိုလ္မွဴး (၁၉၄) ဦး၊ ဗိုလ္မွဴးဗိုလ္ႀကီး (၉၅) ဦး၊ ဗိုလ္ႀကီး (၇၉) ဦး စုစုေပါင္း (၃၈၈) ဦးျဖစ္သည္။
အေရအတြက္ စုစုေပါင္းသည္ တပ္ရင္းတစ္ရင္းစာမွ်ပင္ မရွိပါ။ သူတို႔အားလံုး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ အမိန္႔ကို အႂကြင္းမဲ့ နာခံၾကလိမ့္မည္ဆိုသည္မွာ ေမးစရာမလိုေအာင္ပင္ ရွင္းလွသည္။ သက္ဆိုင္ရာ “လႊတ္ေတာ္မ်ား”
တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရမည့္ စစ္ဗိုလ္အမတ္မ်ား (ဗမ/ ဗမဗက/ႏွင့္ ဗက) (၃၆၈)ကို (ဗမခ/ဗမက) ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္/ ဗိုလ္မွဴးႀကီးမ်ားက အနီးကပ္ ကြပ္ကဲၾကမည့္ပံုစံျဖစ္သည္။ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္/ ဗိုလ္မွဴးႀကီး(၁+၁၉)မ်ားကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တုိက္႐ိုက္ကိုင္တြယ္လိမ့္မည္။
မီးေသႏုိင္မည့္အဆင့္ကို အေသအခ်ာ ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မွာလည္း ရွင္းျပစရာမလို ေအာင္ပင္ရွင္းေနသည္။
ထိုသို႔ေသာအဆင့္ေနရာ (ဗမ/ဗက)မ်ားသည္ စစ္တပ္ထဲတြင္ အလြယ္တကူ ဖယ္ရွားႏုိင္ၿပီး အလြယ္တကူ ပင္ အစားထိုးႏုိင္သည့္ အဆင့္ေနရာမ်ား
ျဖစ္သည္။ သို႔ပါ၍ “လႊတ္ေတာ္”ဆိုသည္မွာ အရပ္ဝတ္စစ္သား (ႀကံ့ဖံြပါတီဝင္မ်ား)ႏွင့္ ယူနီေဖာင္းဝတ္စစ္သား (ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား)တို႔၏ စကားေျပာစင္ျမင့္သာ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနလိမ့္မည္။
“လႊတ္ေတာ္”သို႔ တင္သြင္းမည့္ မည္သည့္အဆို/ မည္သည္ဥ့ ပေဒ
မူၾကမ္းမွန္သမွ်၏ ကံၾကမၼာကို အဆိုပါ အရပ္ဝတ္ စစ္သား(ႀကံ့ဖံြပါတီဝင္မ်ား)
ႏွင့္ ယူနီေဖာင္းဝတ္စစ္သား (ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား)ကသာ အဆုံးအျဖတ္ ေပးေနလိမ့္မည္။
“လႊတ္ေတာ္တြင္းဝင္တုိက္မယ္” ဆိုသူမ်ားသည္ ထိုအခ်က္ကို နက္နက္နဲနဲ သေဘာေပါက္ၾကရလိမ့္မည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္း “ဖြ႔စဲ ည္းပုံအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) ျပင္ဆင္ေရး” လုပ္မည္ဟု ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ခ့ဲသ ည့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီအခ်ိဳ႕က ေျပာေနသည္မွာ စိတ္ကူးယဥ္မႈ သက္သက္မွ်
သာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါသည္။